woensdag 20 april 2016

Portugees kurkleer #2

Het kurkleer waar ik eerder al een Lena tas mee maakte, leent zich ook heel goed om als extra detail te gebruiken. En als er nu één tas is waarbij je perfect kan spelen met verschillende stoffen, dan is het toch wel de tas van Annelies Timmermans uit het boek 'Mijn designertas'! Het is een ontwerp dat prachtig is opgebouwd uit verschillende geometrische vlakken. Ik ben er zelf helemaal weg van. Een ontwerp/patroon dat gewoon helemaal klopt en nog eens makkelijk en snel te maken, wat wil je nog meer :-)

Ik combineerde het zwarte kurkleer met een stevige lichtgrijze vilt van Lotte Martens. Geen versteviging hier, omdat het vilt zelf al vrij zwaar valt. De twee materialen passen ongelofelijk mooi samen. Dit is een tasje dat ik heel veel ga gebruiken!



De fournituren komen ook allemaal uit de k-bas webshop. De ketting werd met twee kleine simplexhaken vastgemaakt aan het tasje. Een voorstel van Mieke, ter vervanging van de musketonhaken. Heel eenvoudig en mooi passend bij de eenvoud van het ontwerp.




15 opmerkingen:

  1. Wel, ik wou mij ook van dat kurkleer aanschaffen en had deze tas in gedachte om ermee te gaan maken. Nu ben ik nog meer overtuigd dat het goede keuze is. Jouwe is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, nu had k deze nog gemist zelfs! Geweldig! Vilt en kurk <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Gaaf exemplaar! Dat kurkleer lonkt en dat taspatroon ook! Ben nu met de afwerking bezig van de Versa Versa 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw zeg, ik zag deze nog niet eens: mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, gij zijt toch echt wel de tassenqueen! (small bow & a big wow!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Big love! En veel hartjes voor Annelies Timmermans! Dé tassenontwerpster wat mij betreft :)

    BeantwoordenVerwijderen