dinsdag 1 maart 2016

Pin it & make it - #7 - walvis

Vorige week zag ik op de blog Petits Pirates een pracht van een walvis. En omdat er hier nog heel wat geboortecadeautjes moeten gemaakt worden, werd de knuffelwalvis aan mijn to-do lijstje toegevoegd.
Van de teddystof van het dekentje uit vorige blogpost had ik nog een lange strook over. Perfect voor de walvisbuik. Voor de rug gebruikte ik een restje van de stof die ik eerder al gebruikte om een draagtas mee te maken.


Het patroon werd afgeprint, en bij het knippen en aaneen plakken van de verschillende delen begon het eerste gefrons al. Het immens lange èn smalle buikdeel kwam in mijn ogen niet overeen met de foto's van de dikke, reeds gemaakte, walvissen op de twee andere blogs.
Maar nog geen paniek, dus de verschillende delen werden geknipt, dan was er ook geen terugweg meer. De walvis zou gemaakt worden! Maar ook hier weer gefrons, want het buikdeel zag er geknipt uit de teddystof nog smaller uit. Geen idee hoe ik daar ooit een deftige walvis mee kon maken.


Dapper verder doen was de boodschap. Want uit vorige projecten leerde ik vaak dat wat er eerst uitzichtloos uitziet, op het einde meestal wel helemaal goedkomt.
En oef, met de walvis kwam het ook goed. Al was het opvullen niet echt het meest leuke werkje, ik verkreeg toch een dikke zachte walvis! (de oogjes werden erop geborduurd met petrolblauw garen, maar dat is op de foto's niet echt goed te zien)




23 opmerkingen:

  1. Super knap! Dat stofje past er geweldig bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi!Daar gaat mee geknuffeld worden!!x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, die viel mij ook al op! Hele mooie uitvoering met toepasselijke druppels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooo mooi! die staat hier ook al zo lang gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig beest! Superidee om te maken! Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ne knuffel voor de rest van het nieuwe leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag die walvis ook vorige week: supermooi! Deze is echt helemaal waauw, ik denk dat ik hem maar eens pin ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo komt er aan dat pin it & make it project nooit een einde ;-) Maar ik geef je geen ongelijk: zo'n prachtige walvis!

      Verwijderen
  8. Heel mooie walvis. Lijkt met ook wel leuk om te maken, maar in het verre verleden bleken knuffels niet echt mijn ding om te maken, ben er nog steeds een beetje bang voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een schattige knuffel :-) super goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een cuty! Maar het is te lang he (het patroon-buikgedeelte voor de vinnen)?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het toch niet kloppen precies. Maar eens de walvis ineen zit en gevuld is, is het wel ok. Moest ik hem nog eens maken, verkort ik het tussendeel wel denk ik.

      Verwijderen
  11. 100% geslaagd. Ik vind hem super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuke versie van de walvis. Ik had hem ook meteen gepind maar nog niet aan gewaagd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh wat een pareltje, ik pinde een tijd geleden een ander soort walvis,ook een heel leuke,ga hem zo maken één van de dagen.
    Uwe versie vind ik echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die is echt super! Zo mooi als baby cadeautje! Echt fijn in dat zwart witte stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die walvis pinde ik ook ooit, maar maakte ik nooit. Ik zou toch ook eens in mijn borden moeten duiken. Wat een knapperd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk! Volgens mij heb ik ook ooit soiets gepint

    BeantwoordenVerwijderen