maandag 21 maart 2016

Een tea-party voor Anna - Pin it & make it #8

Donderdag is onze jongste dochter jarig. We vierden dit weekend voor de eerste keer met een deel van de familie en maakten er een gezellige Afternoon Tea van, met alles erop en eraan.
Samen met Anna was ik een hele ochtend in de weer met het maken van lekkere hapjes. Wil je graag weten wat we allemaal op het menu van onze afternoon tea hadden staan?

Hartig
Mini worstenbroodjes 
Wraps met kruidenkaas en gerookte zalm / kipfilet 

Sandwiches 
(verschillende soorten brood in driehoekjes gesneden)
Mozzarella - parmaham - pesto
Omelet - rucola
Kipsalade - ijsbergsla
Eiersalade - komkommer - bieslook

Scones
Clotted cream (mascarpone-room)
Lemon curd
Bessenconfituur

Zoet
Brownies
Mini donuts
Havermoutrepen met blauwe bessen
Hartjeswafels met verse slagroom
Glaasjes mascarpone - frambozen
Grote biscuittaart met verse vruchten

Drinken
Verschillende soorten thee
Vers appelsiensap
Ongezoet appelsap
Water en koffie



Voor al de recepten haalde ik veel inspiratie van Pinterest. Ik wou er toch ook graag enkele gezondere snacks bij hebben. De brownies op basis van amandelmeel maakte ik hier al vaak. Het recept is er eentje van Pascale Naessens. De havermoutrepen met blauwe bessen vond ik op de blog Mind your feed, en waren een schot in de roos! Zo zalig lekker zijn ze!




Op het www zijn ook altijd heel veel leuke printables te vinden. Deze keer haalde ik ze bij The Cherry on Top. De vlaggetjes sierden al de schalen vol lekkers.




En zoals het hoort bij een echte Afternoon Tea èn een verjaardag, mocht er uiteraard geen 'centerpiece' ontbreken. We wilden de taart graag eens zelf maken, en daarvoor werd inspiratie gehaald bij Emma en Mona. De twee biscuitlagen werden gevuld met botercrème en extra veel fruit.


Anna heeft echt genoten van haar tea party. En deze zaterdag doen we het gewoon allemaal nog eens opnieuw :-)!

20 opmerkingen:

  1. Amai jullie hebben er werk van gemaakt!Ik ga die havermout repen pinnen ;) Oh ja nog proficiat aan de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig tof allemaal! Dit onthoud ik zeker voor één van onze volgende verjaardagen (alle 5 op 9 weken tijd, ik zucht nu al) en dan kopieer ik je schaamteloos als ik mag. Gefeliciteerd, Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend! Ik kom bij jullie wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's feesten in stijl! Gelukkige verjaardag Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik ben volgende week ook jarig en heb hier net een fantastisch ideetje opgedaan! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, dat ziet er geweldig uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hip hip hoera voor Anna!
    Wat een fijne lekkere dingen allemaal.
    En wat een mooi tafelkleed! Waar heb je dat gevonden al ik vragen mag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een donkergrijs tafelkleed (Dille&Kamille) met daarover een groot stuk kant van Ikea (bij textiel, verkocht aan de lopende meter. Maar denk niet dat ze dat nog hebben, ik kocht het al meer dan een jaar geleden).

      Verwijderen
  8. Wauw, je inspireert me opnieuw! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik liet me inspireren door jouw tea party voor het verjaardagsfeestje van mijn dochtertje Josephine afgelopen weekend. Het was een schot in de roos! Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik liet me inspireren door jouw tea party voor de verjaardag van mijn dochtertje Josephine afgelopen weekend. Het was een schot in de roos! Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dát is nog eens een high tea, compleet met "center piece". Ik kan me voorstellen dat ze heeft genoten van de high tea. Het ziet er echt super uit zo op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, dát is nog eens een high tea, compleet met "center piece". Ik kan me voorstellen dat ze heeft genoten van de high tea. Het ziet er echt super uit zo op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen