woensdag 11 december 2013

een hoesje.

De iPad mini van de oudste dochter was dringend aan een hoesje toe.  Die dochter van ons is namelijk nogal chaotisch.  In haar haast altijd rooskleurige wereld slingert en zwiert ze alles in het rond, en alles valt en staat meestal gewoon daar waar ze zich op dat moment bevindt.  Met als gevolg dat ze dingen kwijt raakt...

iPad7''

Haar iPad weet ze daarentegen meestal wel te vinden.  Voor al dat i-gerief hebben we twee lades voorzien in onze grote keukenkast.  Als alles goed gaat, bergt iedereen daar na het spelen, chatten, surfen, ... zijn respectievelijke iPod of iPad op, alsook de opladers van die spullen.  Maar daar loopt het vaak mis bij de dochter, die ondertussen al één oplader kapot heeft gespeeld door het slordig te laten rondslingeren.  Tijd dus voor een hoesje waarin iPad én oplader samen in kunnen opgeborgen worden.  

iPad1'

iPad5'


Omdat haar iPad een rode beschermhoes heeft, koos ik uit mijn stoffenhoop iets dat daar bij past.  Twee rode stofjes werden gecombineerd en een hoesje werd gemaakt. Daarvoor gebruikte ik deze uitleg, weliswaar met aangepaste maten voor de iPad mini.  Dat is altijd een beetje gokken vind ik, en spannend tot het einde, want het blijft toch telkens weer de vraag of het ding ook effectief in het hoesje zal passen eens het af is.  De angst bleek deze keer ongegrond, want de iPad past er perfect in.
Een zwarte elastiek en knoop vormen de sluiting en vooraan is een apart opbergzakje voorzien voor de oplader.  iPad en oplader vormen vanaf nu (hopelijk) een onafscheidelijk duo.

iPad2'

Voor wie graag zelf zo'n hoesje maakt voor een iPad mini, geef ik hier nog even de maten mee die ik gebruikte.  Overal zit 1 cm naadwaarde inbegrepen.

  • buitenstof : 2 keer 19 cm op 24 cm
  • binnenstof : 2 keer 19 cm op 24 cm 
  • binnenstof : 2 keer 19 cm op 16 cm (voor het zakje vooraan)
  • vlieseline H640 : 2 keer 18 cm op 23 cm
  • elastiek : 11 cm

iPad8

17 opmerkingen:

  1. Heel schoon ! En wat een mooie stofcombinatie !
    Je dochter zal vast heel blij zijn.
    Alvast een creatief eindejaar gewenst.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk! echt een prachtige combinatie,
    en mag ik zeggen dat ik de knoop eigenlijk wel heel bijzonder vind,
    mooi zwart effen

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel heel mooi!! Zou hier ook wel van pas komen. Wij hebben ook een i-schuif maar de opladers zijn momenteel één grote kluwen draad die daar inligt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat het nu wel zal lukken met die dochter en haar oplader. Zou zonde zijn om het mooie tasje niet te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke stofjes! Bedankt op de maten mee te geven!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi gedaan, bedankt om te delen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handig en mooi gemaakt. Bedankt om het met ons te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En dankjewel voor de afmetingen, komt hier ook wel eens van pas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon! Ik heb onlangs een gelijkaardig hoesje gemaakt voor de Iphone, er is wel geen plaats voor kabels! Had ik dit maar eerder gezien ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof extra cadeautje voor onder de boom, een nieuw hoesje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu alleen niet vergeten alles erin te stoppen ;-) Maar in zo'n mooi hoesje kan dat bijna niet anders he !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! Ik heb alles klaarliggen om er ook een te maken. Alleen ik vroeg me af hoe het zit met de vlieseline. Laat je aan alle zijden een halve cm vrij? Of laat je aan de bovenrand 1cm stof vrij? Maar hoe doe je het dan met de breedte? Alvast bedankt voor reactie! Groeten, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi gedaan die stoffe ipad hoes. Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer dat de link met uitleg niet meer lukt. Ik ben slechts een beginner en kan niet zonder. Was anders een leuk projectje geweest!

    BeantwoordenVerwijderen