dinsdag 5 maart 2013

retrovink.

Na de grote vink tas, is er nu de kleine vink.  Die moest ik dus ook uitproberen. Met een lap oude retrostof, ooit ergens gekocht in een klein Landens winkeltje (en vraag me niet meer waar, want ik zou het nu niet meer terug vinden).  Het is van het badstofsoort, maar zonder rek erin.  Ik maakte er eerder al een strandtas en toiletzak uit.

retrovink1

Het is niet de meest ideale stof om mee te werken, de afwerking is dan ook niet altijd hoe ze zou moeten zijn.  Maar ik ga ze zeker nog eens maken in een iets beter hanteerbaardere stof.

retrovink3retrovink4

retrovink2'

30 opmerkingen:

  1. heerlijk die tas!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon!!! Ik heb gelijkaardige stof van mijn moemoe (http://fetedesgamins.blogspot.be/2012/10/vintage-babypakkektje.html)...en bizar genoeg gebruikten ze die vroeger als gordijnen in de badkamer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch een heel geslaagd eindresultaat, vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! En zeker ook het stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. TE mooi, alweer! Hoe doe je hat toch elke keer weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een tas om vrolijk van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tas in een leuke stof. Ik was niet zo een tassenmaker maar je tassen geven inspiratie, inspiratie, inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar wel een superorigineel stofje ! Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De afwerking is niet zoals ze zou moeten zijn? Moest ik eraan beginnen, je tenen zouden krullen van ongenoegen over mijn afwerking, zelfs in de meest ideale stof! Ik ben zo jaloers op jouw kunsten, he! Ik heb nog wilde plannen in mijn hoofd. Hopelijk komen ze er vroeg of laat uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wreed ellendig stofke ook om te knippen (ik knipte daar 10 Klara's uit voor Van Katoen) ;-). Doet me er wel aan denken dat hier ook nog een halve Vinktas ligt die ik nog eens moet afwerken. Ooit :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en dat pluizen ervan, nog ellendiger ;-)

      Verwijderen
  11. Super mooi retro stofje .. love it !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien moeilijk stof (kan je zien op de foto)... maar wat uit u handen komt is allemaal even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat stofje ken ik! Ik heb daar een kussen van gemaakt en Lene heeft het uitgeroepen tot haar lievelingskussen. Mooi tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe stik je die tassenband? Met een gewone naald en gewone voet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, met het gewone stikvoetje en een gewone naald.

      Verwijderen