zaterdag 5 januari 2013

klaar in 40 minuten.

Ik had iets nodig dat snel klaar zou zijn.  Om mee te geven met de oudste dochter naar een duo verjaardagsfeestje.  De uitnodiging kwam maar drie dagen voor de dag van het geplande feestje.  Reken daarbij dat ik in de tijd tussenin vier kinderen voltijds in huis had, enkele daguitstapjes gepland had en met de jongste zoon nog ettelijke (wachtende) uurtjes doorbracht in het ziekenhuis, en u begrijpt dat het hier snel moest gaan.  Heel snel.

40 5

40 6

Bij Veritas kocht ik kleurrijke kousen en beenwarmers.  Ik maakte er een snel ritstasje bij, volgens deze handleiding.  Een tasje groot genoeg om ook als toilettasje of pennenzak te gebruiken.  En door de platte bodem ook een heel handig model.
De stofjes werden gekozen volgens de kleur van de beenwarmers, rood en blauw. Ik maakte er nog een hengsel aan, om het tasje zo makkelijk mee te nemen.

40 4

40 10

En ja, ik heb het getimed, het ging snel.  Naar mijn normen toch, ik werk meestal heel erg traag en lang aan een project.  Patroon tekenen, knippen, strijken en naaien, 40 minuten deed ik erover (voor één tasje weliswaar).  Maar het tweede ging des te vlotter.  Een aanrader dus, voor als u eens snel iets in elkaar moet steken...

40 2

40 9

51 opmerkingen:

  1. Heel mooi! 'k Denk niet dat dat bij mij zo snel zou gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!
    De stof is toch Petit Pan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geen Petit Pan, maar Liberty. Ik kocht ze bij de stoffenkamer. Bij Cozette hebben ze de rode versie.

      Verwijderen
  3. De stof is Liberty, Mie. Ik heb de twee hier in grote hoeveelheden in mijn kast liggen, met hemden voor de jongens in mijn achterhoofd. Misschien schiet er nog wel wat over om tasjes van te maken ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi mooi :-)
    Misschien eens een tripje maken naar de stoffenkamer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij toch een kanjer in het maken, bedenken van droompakjes ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat zijn schoontjes! En 40 minuutjes maar, da's inderdaad een scherpe tijd! Om te onthouden vooral ik (weer) eens wat last minute cadeautjes nodig heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is je maar mooi gelukt. ziet er erg gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supercadeautjes! Altijd zo schoon om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. supermooi! en die stofjes... die wil ik ook !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amai, zo snel voor zo'n leuk resultaat, moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. snel en schoon, meer hoeft dat soms niet te zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! En inderdaad erg snel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze tasjes zijn heel mooi. Tof dat je ook duo kleuren qua stof gebruikte.
    Die stofjes zijn heeeeel mooi. Weet je nog vanwaar je ze hebt ?
    De combi met de beenwarmers is hip.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht de stofjes bij De Stoffenkamer. De rode hebben ze ook bij Cozette.

      Verwijderen
  14. Oh, die Liberty!! Die heb ik ook al enkele keren in mijn mandje geladen, om dan telkens tot de conclusie te komen dat ze uitverkocht was.
    Heel mooi, jou cadeautjes, elke keer weer!
    En wow, voor de 40 minuten. Ik werk ook altijd heel traag, en kan bijna niet geloven dat ik dat tegen die tijd klaar gespeeld krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou, dat zou ik zo snel niet gedaan hebben... Mooie afwerking ook weer! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. weer zwaar onder de indruk ! prachtig in die stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh... die stofjes zaten al eerder in mijn 'shoppingmand'. Ik kocht ze niet wegens 'nog geen bestemming en eerst voorraad opmaken'. Nu zit ik weer al te twijfelen. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die meiden gaan weer content zijn,zo mooi, net hetzelfde maar toch weer iets anders voor elk van hen ;-) En bedankt voor de tip ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super seg,Ik ben vandaag ook jarig,toevallig geen beenverwarmers en zakje meer over ? LOL;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo schoon altijd, mss moet ik mijn restjes stof eens allemaal verweken in ritstasjes... Jij geeft altijd inspiratie om mooie pakjes af te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super idee, ik ga hem van je overnemen. Onze dochter heeft volgende week een dansfeestje en alleen al daarom zijn de beenwarmers en het tasje een superidee! Gauw kijken op de link en aan de slag eens kijken of ik het ook in een uurtje kan maken, kan dan precies in een slaapje van de jongste telg!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wederom supermooi en leuk gevonden. maar die stofjes heb ik daarnet toch niet zien liggen bij de stoffenkamer zenne :-(((( zou het ook nooit afkrijgen in 40 minuten denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit lijkt mij ook een ideaal verjaardagscadeau! Uurtjes in het ziekenhuis klinken wel al heel wat minder vrolijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie stofjes... Volgende week weer studeren in Gent... Met misschien een stop bij de Stoffenkamer??

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw zeg! In zo'n korte tijd zoiets geweldigs produceren, je bent een kei!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gij zijt toch wel ne krak é, in zo'n korte tijd zoiets schoons! Mijn pinboard met sjakoskes en allerlei zakskes werd weer met wat schoons aangevuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is gewoon weer super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je er ingestreken om de stof te verstevigen?

    Ze zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi gemaakt! Ik hou er ook van om dezelfde stoffen te combineren. Werd het zakje gevoerd?
    Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, het zakje is gevoerd (doe ik altijd, is toch mooier afgewerkt).

      Verwijderen
    2. mmm dus moet ook lukken met toile cirée ??? Wat zijn ze mooi en wat hou ik van die 40 minuten ;-)

      Verwijderen
    3. kan zeker ook met toile cirée.

      Verwijderen
  30. supertof! En echt zo snel? heel tof weeral dat de inhoud bij de verpakking past :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. We zullen het onthouden ! Supermooi resultaat in "no time" ...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw Elisanne, wat een prachtige tasjes!

    Met creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Las ik hier daarnet niet iets over onthaasten? ;-)
    Prachtig samenpassend setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. leuke tasjes in zalige stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel mooi! Ik liet me dan ook inspireren en maakte ook 2 cadeau tasjes op deze manier. Goede handleiding, lukt inderdaad op 40 minuten, alleen één vraagje: hoe ga jij de rits over? Mijn rits verdwijnt op een lelijke en slordige manier de stof in.... Voor zover ik bij jou kan zien, is dat niet het geval. Er staat in de handleiding iets dat je de tandjes van de rits richting de voering moet duwen. Dat probeer ik (als ik dat goed begrijp tenminste). Vervolgens stik ik tot net voor de rits, naald erin, draaien en verder stikken, gewoon een hoek maken dus. Bij de 2de versie probeerde ik even een recht stukje over de rits te naaien. Ook dat gaf niet echt een mooi resultaat. De zakjes zijn er zeker niet door verpest, maar voor volgende keer wil ik toch perfectie :) Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Lien, ik begrijp niet echt goed hoe jij het doet, als je zegt dat je draait als je over de rits stikt.
      Ik naai eerst alle lapjes aan de rits, dan leg je de binnenstof aan één kant, de buitenstof aan de andere kant. Alles mooi op elkaar spelden, dus buitenstof op buitenstof en binnenstof op binnenstof en dan helemaal rondom rond stikken (met keergat in de binnenstof). De rits plooi je zo dat de tandjes van je rits wijzen naar de voering van je tasje (de binnenstof). Daar stik je gewoon over, bij het rondomrond stikken, dus gewoon alles recht op recht, en over de rits ga je best een aantal keer heen en weer zodat die goed vast zit. Ik weet niet of je hiermee vooruit bent geholpen. Stuur me anders maar een mailtje!

      Verwijderen
  36. Super mooi! Ik denk dat ik toch wat meer tijd zou nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. als ik de handleiding wil open doen dan geeft hij een error zou dit kunnen?
    groetjes
    ps : zou dit ook een willen proberen te maken een leuk idee zelfs voor de dochters bv in de schoen of onder de kerstboom :-)

    BeantwoordenVerwijderen