maandag 26 november 2012

de clutch: patroon & give away

Hier zijn ze dan.  Voor u.  De patroondelen van de clutch met rimpels.  De clutch die ik u hier al liet zien.


Het pdf-bestand bedraagt vier patroonbladen.  Afprinten zonder te verschalen.  Ter vergelijking: de rechthoek TOP voor- en achterpand heeft de volgende afmetingen: 7cm op 22cm.

Net zoals bij de vorige werk ik met de Miss Stik handleiding voor een ritstasje.  Daar verwijs ik nu weer graag naar door.  Want zij legt het schitterend uit.  Hieronder geef ik nog enkele aanvullende foto's + uitleg over de rimpel en de rits.  (extra opmerking: de vlieseline wordt op de binnenstof gestreken)

Extra noot:  ik werk altijd met deze Miss Stik handleiding omdat ik graag heb dat de voering mee vastgestikt wordt.  Anders krijg ik vroeg of laat problemen met stof die tussen de rits komt vast te zitten.  Werkt u liever met een andere rits-inzet methode, dan kan dat natuurlijk ook!

Om het voor- en achterpand te maken rimpelen we het onderste deel.  Dit doe je door twee lijnen te stikken over de volledige bovenlengte van je stuk.  Met de grootste steekbreedte, één keer met je naald uiterst links gepositioneerd en één keer met je naald uiterst rechts gepositioneerd.  Deze stiksels worden NIET gehecht voor- en achteraan.

handleiding 1'

De net gestikte draden moet je nu samentrekken, waardoor je stuk stof gerimpeld wordt. Neem links en rechts de twee uiteinden van je draad vast (neem enkel de bovendraad en dus niet je spoeldraad) en trek er voorzichtig aan.  Rimpel op die manier voorzichtig je stof, zonder je draden kapot te trekken.  Rimpel maar goed door, nadien verdelen we de rimpels mooi over de stof.

handleiding 2'

Neem je bovenstuk van de buitenstof erbij (de rechthoek).  Daarop moet je eerst aan de onderkant je paspel opstikken, op 1cm van de rand.  Dit kan je doen met de blinderitsvoet (hier uitgelegd door Mina Dotter) of met een gewone ritsvoet door zo dicht mogelijk tegen het paspelkoord te stikken.

handleiding 3'

Deze twee stukken, onder- en bovendeel van de buitenstof, moeten nu aan elkaar genaaid worden.  Leg het bovendeel met de goede kant tegen de goede kant van het gerimpelde stuk.  De paspel ligt op de rimpels.  Steek hierbij vooraan en achteraan een speld om de twee delen aan elkaar te bevestigen.

handleiding 4''

Je zal zien dat je gerimpelde stuk nu te ver gerimpeld is.  Neem de twee uiteinden vast en verdeel de rimpels mooi over de volledige lengte van je bovenstuk.  Speld alles vast.  En naai de twee delen samen, mooi naast het paspelkoord.  Gebruik hiervoor je eerste stiksel van de paspel als leidraad en stik 1 mm dichter naar het paspelkoord toe.  Zo ben je er zeker van dat er achteraf geen stiksel meer zichtbaar is van de paspel.  Eens alles is vastgestikt, mogen de rimpeldraden die je in het begin op je lapje had gestikt, eruit worden getrokken.

handleiding 5'

Nu is je voorpand af.  Werk op dezelfde manier je achterpand af.

handleiding 6'

Het ritstasje ineenzetten doe ik volgens de handleiding van Miss Stik.  Ik geef je nog een extra raad mee.  Zorg ervoor dat de ritsuiteinden onder de flapjes niet groot zijn.  Zo'n halve cm.  Knip desnoods een stukje van de rits af onder het flapje.  Het is echt heel belangrijk dat daar zo weinig mogelijk rits in zit, zo ga je achteraf, op het einde, de hoekjes makkelijker kunnen uitduwen.

handleiding 8'

En wil je graag nog een polsbandje aan de clutch bevestigen?  Hier wordt heel goed uitgelegd hoe je dat doet.  Ik knip daarvoor volgende stukken: kort stukje aan de D-ring 6 cm op 6 cm en voor het hengsel zelf 6 cm op 38 cm.  De korte zijde (6 cm bij mij) moet langer of korter naargelang de grootte van je D-ring.

handleiding 9'

handleiding 7'

Deze afgewerkte clutch zit ondertussen al in mijn handtas.  Wilt u ook graag zo'n exemplaar, dat kan. Hieronder laat ik u de keuze tussen


 een afgewerkte clutch van mijn hand
of
 een DIY kit bestaande uit 
een halve meter stof, een halve meter paspel en de hengselfournituren

Vertel me in een reactie waar uw voorkeur naar uitgaat, 1 of 2.  Meedoen kan tot 14 december, zodat de pakjes nog voor kerst bij u in de bus kunnen belanden.


handleiding 10'

263 opmerkingen:

  1. Fijn! Ik zou wel het kant-en-klare exemplaar willen, mijn to-sew-lijstje is helaas te lang om er ook nog iets voor mezelf bij te krijgen. Ik waag dus graag mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk! Ik vraag me namelijk al een tijdje af hoe je deze tasjes precies in elkaar zet.

    Ik doe graag mee, heb geen voorkeur voor 1 of 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super Sofie...
    Deze uitdaging wil ik wel zelf uitproberen, dus ga ik voor het DIY pakket!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat leuk!! Ik doe graag mee voor nr. 2 want ik wil het ook heel graag zelf leren maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!! Ik maak graag kans, maar ik ben ook heel blij met de uitleg, dus ik ga voor het DIY pakketje. Ik zet een linkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb niet echt een voorkeur
    1 lijkt mij super handig
    2 kan ik zelf eens proberen
    1 is sowieso perfect
    2 zal ik kunnen beschrijven als 'van mijn eigen hand'

    1 of 2, ik weet het niet, ik zal sowieso blij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superleuk! Ik zou er ook graag zo ééntje hebben!
      Ik heb al heel wat ideetjes van jou blog opgedaan en deze wil ik ook graag een keertje maken.
      Eenvoudig maar je moet er maar opkomen om op deze manier te rimpelen!
      Geef mij maar het DIY-pakket en geeft de afgewerkte maar aan iemand die (nog) niet kan stikken.
      PLEASE!

      Verwijderen
  7. Ook al ben ik zelf wel handig met de naaimachine ik zou graag meedoen voor de kant en klare clutch...een keer mezelf verwennen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, count me in !
    De gemaakte versie aub, mocht ik bij de gelukkigen zijn, ik heb nog altijd een ietwat moeilijke verhouding met het instikken van ritsen...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi! Door mijn lijstje van nieuwjaar, zou het gemakkelijker zijn voir nummertje 1.

    Blijven naaien, je hebt altijd leuke dingen, waar wij van kunnen leren

    Marij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. o my God! Daar moet ik ook niet lang over nadenken, ik ben zeker dat jij die véééééél beter en mooier kan afwerken dan ik! Dus keuze is snel gemaakt ;-)
    Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze uitleg is super en ik stop het idee in die gekke
    oude koffer...die ál uitpuilt van de naaiwerkjes en ideëen!
    Daarom zou ik wel een echte Elisanna 'kant en klaar' willen winnen :-)

    Ik waag mijn kans, voor nr 1!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh maar hier doe ik aan mee hoor. Keischoon. Een afgewerkte ajb!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh zo tof!
    Ik kies voor nummertje 2, dan leer ik eindelijk eens hoe je een rits innaait (ik stel het al twee maanden uit...).
    *duimen*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als een beetje ervaren naaister, zou ik dit zelf moeten doen! Ik doe dus graag mee voor pakketje nr 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een uitdaging meer of minder voor 2013 : doe mij maar nummer 2! En mocht het toch mislukken ( wat moeilijk te geloven is met zo'n goede handleiding) dan steek ik dat gewoon op dat bijzonder ongunstig jaartal toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik wil ook wel een kansje wagen ... maar dan voor nr 1 aub...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn stiksel kan het nooit halen tegen jouw perfect afgewerkt exemplaar. Ik doe dus graag mee voor jouw tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veerle Lesecque26 november, 2012

    Zelf maken is leuk maar een gemaakt exemplaar cadeau krijgen zeker ook.
    Laten we toch maar gaan voor de DIY, ik hoop dat dat er even goed gaat uitzien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. geweldig!!! Ik wil wel pakketje 2 winnen, dan probeer ik uwe clutch met uw handleiding zelf te maken.... En anders als ik ni win gebruik ik wel een stofj-ke dat ik hier heb liggen
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh Supermooi! Ik zou ook eerder voor het afgewerkte gaan (ook al wil ik ze zelf ook eens maken) maar ik ben uitgerekend voor 19/12 dus gok ik dat de tijd om zelf te maken me zal ontbreken...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supermooi ! En weet je, ik pin gewoon je clutch en naai ze zelf wel eens, want het lijkt mij echt heel leuk om doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tja, ik kan naaien, maar als ik eerlijk moet toegeven ben ik nogal lui. Mijn hart zegt: kies de kant-en-klare, maar als ik een beetje verder denk, gaat dat lui-zijn bij mijn goede voornemens voor 2013 komen staan, dus ga ik voor de DIY-set.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zalig!!! De clutch om zelf in elkaar te naaien zie ik wel zitten! Winnen of niet, ik ga het zeker eens proberen want vind het een super kado'tje voor onder de kerstboom... Alleen nog de mensen vragen wat ze gaan aandoen, dan kan ik een bijpassend kado geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ga voor het exemplaar van uw hand. Een verjaardagcadeautje voor mezelf. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Altijd al eens willen maken...maar nog nooit de eerste stap genomen..ik zou dus dolgraag voor je DIY pakket gaan! Uiteraard doe ik dolgraag mee aan je GIVE AWAY!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wOEHOE AANMELDING 5236 is hier ;-) Ik vind beiden kei goed ... we zwijgen over de afwerking ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh super, bedankt voor het patroon en de uitleg!
    Ik waag graag mijn kans voor de afgewerkte versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. AL jou werkjes zijn suppermooi.
    Ikzelf ben niet zo handig, maar als ik het kon had ik alles al nagemaakt denk ik. misschien maar goed dat ik het niet kan :D
    Ik verkies dan ook 1 !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik doe mee voor de afgewerkte clutch, als ik er dan zelf een maak dan kan ik die aan alle kanten bestuderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat is toch zo'n mooi stofje! Ik ben zeker van plan om te clutch een keertje te maken en zie zo'n DIY pakketje volledig zitten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mieke Timmermans26 november, 2012

    Als superfan doe ik mee en ga ik uiteraard voor het afgewerkte exemplaar! Het is zoals een handtekening krijgen en het zal eeuwig gekoesterd worden ;-)

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh super! Ik wil ook wel zo'n exemplaar in mijn handtas! En liefst door jouw hand gemaakt, dan weet ik tenminste dat het mooi afgewerkt zal zijn want ik krijg dat nooit zo mooi in elkaar als jij! Ik ga aldus voor nummer 1! Prachtig al je werk! Ik volg je blog op de voet ! Lang leve jouw naaitalent! !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ondanks dat ik al lang zo'n Elisanna label in mijn bezit zou willen (ooit is dat nog veel geld waard ;)) ga ik toch voor pakketje nummer 2. Zo houden we onszelf nog (nuttig) bezig. Duimen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. kwestie van het perfecte voorbeeld in huis te halen, ga ik voor nummer 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Waw super mooi! Bedankt voor je patroon en werkwijze te delen . Ik ga graag voor de afgewerkte versie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. heel erg bedankt voor de handleiding! dat rimpel-trucje kende ik nog niet :). ik doe ook graag mee voor de give-away. liefst nummertje 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super leuk! Ik ben nog volop aan het oefenen en leren dus ga ik graag voor nummer 2. Al zal het door mij gemaakt zeker niet zo mooi zijn als de jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zou deze heel graag zelf eens maken, maar een voorbeeldje vast hebben is altijd leuker én handiger. Ik doe dus mee, voor de clutch van jouw hand, want hij is echt wel zéér leuk om ergens mee naar toe te nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wauw!!!! Als beginnend naaister zou ik liefst een afgewerkt exemplaar winnen. Dat maakt het eenvoudiger om het zelf te proberen als je van dicht bij kan zien hoe het resultaat er uit moet zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk zeg, ik doe graag mee, het maakt me niet uit welke ik zou willen ontvangen. Een kant en klare is natuurlijk superleuk, maar het is ook leuk om er zelf eentje in elkaar te freubelen. Het stofje vind ik super. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Doe maar 1, lekker lui. Soms moet je dat gewoonweg eens zijn, nietwaar?
    Groetjes en tot binnenkort op je workshop. Ik kijk er al naar uit. Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een mooie clutch weer dit! Ik doe graag mee voor een echte Elisanna, nummertje 1 dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jeeuuj :-)
    Alleen jammer dat ik alleen kadootjes moet kopen voor jongens :-(
    Wij hebben tussen alle namen dus 4 jongens getrokken is dat niet balen.
    (had zo graag iets genaaid)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hier waag ik ook eens mijn kans op en ik ga ook voor de afgewerkte versie. Dan kan ik zien waar ik nog aan moet werken om dat ook te kunnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een toppertje, ik zou graag meedoen voor de kant en klare, om als voorbeeld te hebben als ik uw tutorial ga gebruiken, want dat ga ik zeer zeker doen, wat een plaatje.
    Groetjes renee
    www.vanrenee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mag je ook 2 keer je kans wagen? Ik wil het liefst een afgewerkt exemplaar, maar met zo'n handleiding wil ik mezelf er ook wel eens aan wagen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik ga ook nog eens proberen iets te winnen.. :-) Mijn voorkeur gaat uit naar de afgewerkte versie. Voor het DIY pakketje moet ik eerst nog leren stikken natuurlijk.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. To do lijstje is nog zo lang, dus graag een kant-en-klare Elisanna original voor mij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. aangezien mijn naaitijd omwille van verhuisperikelen echt beperkt is ga ik voor een afgewerkte versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Mag ik dan eindelijk eens iets winnen God???
    Nummer 1 asjeblief!!!!!

    Katrien .

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ooooh, wat mooi!! Ik denk dat ik heel graag ook zelf eens wil proberen of het mij lukt... Het DIY pakketje dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een reacties al. Ik ga denk ik voor nummer 1.
    Ik heb nog nooit gerimpeld of met paspel gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Leuk :-) Ik zou voor het afgewerkte exemplaar kiezen, ik ga het zeker ook eens zelf proberen maken maar dan zou ik in ieder geval al een mooie afgewerkte clutch hebben want ik zal nog wel wat moeten oefenen voor zo een resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Leuke clutch, maar ik heb het momenteel veel te druk met mijn studie om zelf achter de naaimachine te kruipen. Een compleet afgewerkt exemplaar zou geweldig zijn.En daarbij, wie kan het beter dan de ontwerpster zelf ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  55. OOh ik doe ook graag mee. Voor mij mag het het DIY pakketje zijn, al zou ik enorm vereerd zijn om een afgewerkt exemplaar te winnen. Je kiest maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Amaiiiiiiii, zo schoon! Voor mij graag de nummer 1! Alhoewel ik ook wel handig ben, ga ik er toch van uit dat jij nog vééééél handiger bent, en dus wil ik graag wel showen met een 'original' van jouw hand!!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. olalal ik ga voor pakketje 1, ik ben namelijk niet erg handig met naald en draad en machine. Dusseuh hopelijk heb ik geluk. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Amai wat een hoop kandidaten al. Maar toch wil ik ook nog graag meedoen. Voor mij maakt het ook niet uit welke van de twee. Een perfect afgewerkte versie of een uitdaging. Het maakt mij niet uit! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Met zo'n prachtig stofje doe ik graag mee!!!! Ik ga voor een echte elisanna!!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wat schattig! Ik wel nummer 2 wel en hem zelf maken!
    Groetjes bernardine

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik wil wel graag een echte Elisanna winnen (nummer 1 dus)! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Leuk. Ik neem graag deel !
    Mijn voorkeur gaat uit naar het DIYpakje. En ik zal een linkje op mijn blog zetten.

    Lie. Blog : regimsansel

    BeantwoordenVerwijderen
  63. jaaaa!!! numero 1, want als ik het zelf maak ziet het er niet zo mooi uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Ik vind deze ook weer errug leuk :)

    Graag win ik de al gemaakte! Want dan heb ik er eentje voor mijzelf die EN super mooi is, EN die ik eens lekker niet zelf gemaakt heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Oh leuk! geen voorkeur én bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. geweldig! ik win graag zo eentje, en doe mij maar nr 1, het afgewerkte exemplaar. Ik lig nl al 3 weken plat in de zetel met een ongeduldige v-baby in mijn buik, dus naaien is er even niet bij.
    Bedankt ook voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Amai, zoveel reacties al op amper een paar uur tijd. Wat is de kans dat ik dit nog kan winnen? :-) En toch waag ik het erop! Nummerke 2 graag, gewoon omdat ik het zo graag eens zelf zou willen proberen. Nummer 1 zou een kadootje voor mezelf zijn, nummer 2 voor iemand anders... Dus, als nummer 2 al de deur zou uit zijn, dan waag ik graag een tweede kans op nummer 1 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Mmh, 1 en 2 zouden mij allebei gelukkig maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Super! Ik wil het zelf wel eens proberen, ik ga dus voor nummer 2 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Tof, ik doe graag mee voor nummer 2 - normaal hou ik me vooral bezig met haken, breien en borduren. Maar mijn naaimachine zou ook wel eens wat oefening kunnen gebruiken. ik denk wel dat het me zal lukken ....
    Ik zet ook een linkje op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Graag zou ik nummer 1, de afgewerkte clutch, willen winnen! Ik lees je blog altijd met veel plezier en ben altijd verrast door de mooie creaties èn de schitterende foto's.
    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik doe graag mee voor 1! De tijd om voor mezelf iets te maken ontbreekt al even helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Oh, deze kans op een echte Elisanna mag ik niet laten schieten. Een afgewerkte graag. Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Oooooh, voor het stofje alleen al doe ik mee!! En natuurlijk gaan we voor nummer 2, what did you expect? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Joepie, hierop was ik aan het wachten. Met pakketje 2 zou ik heel blij zijn, dan kan ik deze prachtige clutch ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Goch, ik ben niet bang voor een uitdaging en het mag echt nummer 2 zijn voor mij. Als alles al geknipt is op maat, is dat ook wat tijd uitgespaard en kan ik nog een cadeautje maken voor mezelf.
    Conclusie, nummer 2 alsjeblieft, als het kan

    Groetjes
    Sofie

    P.S: alvast bedankt voor de tutorial!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Doe mij maar pakketje 2, zodat ik nog eens een tweede poging kan ondernemen :D.
    Had de clutch met rimpels al op eigen houtje eens geprobeerd, maar het resultaat bleef jammer genoeg uit. Met als gevolg mooie stof verloren en een gefrustreerde naaister die achterbleef :).

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Waarom mezelf eens niet laten plezieren en voor een afgewerkt product gaan... Ik ga dus voor nr 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Mooi! Ik doe graag mee voor het DIY pakketje! Liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Ik doe ook mee, zonder voorkeur voor pakketje 1 of 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Ik doe graag mee voor de elisanna clutch, de reeds gemaakte versie dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ik doe ook heel graag mee, graag voor het afgewerkte tasje :) Dan kan ik ermee pronken met de feestdagen en na alle drukte zelf ook nog een exemplaar (of meerdere) maken met je patroon :)) Ideaal geschenkje lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Wat een pracht! Volg het altijd met verbazing hoe je het allemaal gedaan krijgt.
    Doe graag mee,maar heb geen voorkeur.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Woehoe! Ik ben al super blij met het patroon! En zoals ik hier kan lezen, zijn er velen die gaan voor de afgewerkte versie! Natuurlijk zou ik die ook graag winnen! Maar ... omdat ik héél graag je patroon eens wil uittesten, kies ik dus voor optie 2 (het schitterende stofje en alle andere benodigdheden ).

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Tof! Ik doe graag mee voor nr.1. Met een baby en een peuter in huis geraak ik even niet aan het naaien, dus zo'n afgewerkt product is dan een droom!

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Joepie, het kriebelt al om een pakje te kunnen ontvangen.
    Doe graag mee en heb geen voorkeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Veerle (Ename)26 november, 2012

    Aangezien ik een superbeginneling ben, ga ik voor optie 1. Zou heel leuk zijn voor onder mijn kerstboom. Daar liggen altijd pakjes voor zoon en wederhelft maar geen van die twee denkt eraan om er een pakje voor mij onder te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik zou het super vinden om nummer 1, de afgewerkte versie, te winnen. Wie weet heb ik - door het zien van zoveel schoons - dan de moed om er ook zelf eens aan te beginnen...
    Katrijn

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Dank je voor het patroon en uitleg! Ik wil dat wel graag eens uitproberen, dus ik waag mijn kans. Voor mij mag het optie 1 zijn, dan kan ik het onmiddellijk uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  90. oooh zo een mooi stofje... mij maakt het niet uit hoor, ik zou met beiden superblij zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Ik doe mee, en mak hem graag zelf!!! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Oh, heerlijk om zelf te maken, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Ik doe graag mee een afgewerkte versie, dan kan hij alvast niet mislukken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Wauw super duidelijk uitgelegd, bedankt! Ik ga het zeker eens proberen, maar voor de give away gaat mijn keuze toch naar 1, ik heb al zoveel mislukte dingen gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  95. oh, prachtig stofje!ik doe graag mee voor nr 1!
    Nele H

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Een afgewerkte clutch zou ik de max vinden. Ik naai al zoveel dingen voor anderen, dat ik ook graag eens verwend zou worden ;-) Ik doe dus heel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Bedankt voor de uitleg, deze ga ik meteen pinnen.
    Ik ga voor optie 2! Kan ik meteen eens oefenen (moest ik winnen).
    Ik zal ook wat reclame maken op ons blogje...

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Opnieuw een fijn patroon met handleiding !!
    Ik doe heel graag mee
    en ga voor keuze nummer twee !

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Wat een heerlijk tasje! Ik ga voor de DIY ook als ik niet win ;) groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Mooi! Ik doe heel graag mee, aangezien ik nog stapels to do heb ga ik voor de afgewerkte versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  101. De vrouw van 1001 tasjes! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Zo mooi! Ben al blij met het patroon en dan nog die give-away! Heerlijk.
    Ik ga er zeker zelf eentje maken maar voor de give-away kies ik toch datgene door jou gemaakt! Daar zou ik supertrots op zijn op zo'n elisanna-clutch!

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Echt supermooi ! En ik ga zeker aan de slag met jou patroon en uitleg.Maar zo'n clutch die al kant en klaar is zou wel super zijn :)

    Dus ik doe meeeeeeeee,hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Wat een leuke clutch (en dan ook nog weg te geven), ik heb hem direct gepind! ik doe graag mee aan de give-away, maar dan graag DIY...

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Oh suuuuuper! Dat ga ik zeker eens proberen. Zo eentje winnen lijkt mij ook wel fijn. Het stofje is super mooi. De lievelingskleur van mijn dochtertje. Ik weet al wie ik blij zou maken met nummertje 1 ;-) Alvast bedankt voor het PDF'ke x

    BeantwoordenVerwijderen
  106. lientjepralientje26 november, 2012

    mooi! ik doe graag mee, de kant-en-klare aub

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Wauw! Ik hoopte al stiekem dat je het patroon met ons zou delen en yes, het is er;-) Super bedankt hiervoor!!!! En omdat ik wel een echte Elisanna in mijn handtas wil hebben kies ik voor optie 1......en omdat ik al vanaf eind september kadootjes aan het naaien ben voor anderen en uiteraard niets voor mijzelf maak;-) Leuk!

    Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Joepie!! Leuke give away! Ik doe mee voor optie 1 :-)
    groetjes madame Volt

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Ik ben heel blij dat je dit patroon deelt! Super merci! en wat een leuk stofje! Ik wil het heel graag zelf proberen en ga daarom voor optie 2. alvst bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Amai! wij doen graag mee voor beide.... lijkt me heel leuk om zelf te doen maar een afgewerkt exemplaar is lekker snel...

    BeantwoordenVerwijderen
  111. ik doe graag mee voor het afgewerkt model !

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Graag het afgewerkte exemplaar! Een echte elisanna-clutch, dat zie ik wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Heel erg leuk!
    Ik kan echt niet kiezen...
    1 is al af en zowiezo perfect, en 2 kan ik dan zelf eens maken, maar ik heb zo een lange to do lijst... ik ga voor 1... of toch voor 2???

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Dank je voor de tutorial! En een clutch van jouw hand zou ik zeker willen winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Ik kies voor nr 1.
    groeten, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Het diy pakketje winnen zou wel erg leuk zijn want ik wil heel graag clutches leren maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  117. an.email.me(at) gmail.com26 november, 2012

    wow, leuke giveaway! doe mij maar het DIY pakket, dan kan ik dat rimpelen eens oefenen! Mooi stofje trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  118. ik doe mee voor beiden! Is het nr 1 dan heb ik een mooi voorbeeld van hoe het zou moeten zijn, is het nr 2 dan hoef ik al niet meer op zoek naar een prachtig stofje om zelf aan de slag te gaan! Gulzig hé, meedoen voor beiden?

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Wow, heel tof! Ik opteer voor het eerste exemplaar, dan kan ik het op oudejaar al gebruiken!!! :-)
    Optie 2 is ook een mogelijkheid, maar dan heb ik het wellicht eerder tegen de zomer ;-)
    *fingers crossed*

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Ik doe ook mee, ik zou deze graag zelf maken met de goeie uitleg, dus nummertje twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Mijn voorkeur gaat uit naar nr 2! Zelf iets leren maken met zo een mooi stofje lijkt mij leukst. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Man toch, dat stofje blijft toch het mooiste ooit! Zalig...
    Ik doe graag mee voor versie 2, want met zo'n professionele uitleg zie ik dat volledig zitten!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  123. oh waauw! Ik doe ook mee, en kies voor de 'luie-maar-succes-gegarandeerd' optie nummer 1 :-) Ik vrees namelijk toch geen tijd te vinden voor naaien de komende weken, dus ik bespaar mezelf liever de frustratie (en de mogelijkheid dat het mislukt...) Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Ik wil graag een echte "Elisanna" in mijn sjakos, dus ik ding mee voor nummer 1! Spannend! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Oh, wat leuk! Ik doe héél graag mee aan je give-away ... En eigenlijk wil ik het liefst de clutch van jouw hand winnen, ik zou daar megafier op zijn om te mogen pronken jou (hoewel ik eigenlijk al iets heb ;-) je ritstasje van de stempelworkshop doet dienst als tasje voor mijn klein fototoestelletje in mijn sjakosj) Maar toch weet ik voor een clutch ook nog wel een bestemming ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Wat lief! Niet geschoten altijd mis: ik doe een poging. Een van mijn voorgangsters schreef al: 'ik doe mee voor het DIY-pakketje, dan kan je de afgewerkte versie aan iemand geven die geen naaimachien kan bedienen', daar sluit ik me helemaal bij aan :-)
    Superleuk stofje, en bedankt voor het delen van je patroontje.
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Oh... zo mooi!! *Jaloers* Wou dat ik dit ook al kon... Maar oefening baart kunst zeker.
    Ik wil graag meedoen met de give-away van de kant-en-klare clutch, want ik zie me er zelf nog geen beginnen aan.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Ik ga voor de uitdaging en kies voor nr. 2. Ik ben héél enthousiast over het stofje. :)

    Grtz Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Oooh, dat wil ik zeker eens proberen! En met zo een prachtig stofje erbij doe ik heel graag mee voor het DIY-pakket!

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Helemaal leuk! k ga voor pakket 2 de DIY, dan kan ik in de kerstvakantie lekker aan de slag!
    En anders ga ik dan terug zoeken in mijn blog verslagen om hem alsnog zelf te maken veel te leuk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Ik doe heel graag mee voor het afgewerkt tasje, kan ik één van de dochters blij maken. Fee vraagt al van september een nieuwe pennenzak en 't kind kreeg er nog steeds geen. En voor mezelf een pakketje 'tijd' graag als je dat toevallig ook in de aanbieding hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  133. Ik geef me vol moed op voor het DIY-pakket. Tot binnenkort in je keuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Carolientje8426 november, 2012

    1: want ik ben nog maar een beginner en zoiets lukt zeker en vast nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  135. 1, want zo mooi als de jouwe kan de mijne ( nog niet) worden....daar moet ik nog veeeeeel voor oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Ik ga voor nummer 1.. Dan heb ik al een mooi voorbeeldje als ik mij aan de handleiding ga wagen en er zelf eens eentje maak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Ik doe mee! euuuhhhmm voor nummertje 1 aub. Een eigen probeersel kan ik dan maken met een teststofje, zou anders zonde zijn van dat schoon bloemekesstofke.

    Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Ik doe supergraag mee om nummer 1, een tasje van jouw hand, te winnen! Zo perfect lukt het mijne toch niet hoor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Whoehoew, ik wil het graag zelf proberen :) lijkt me super en het stofje ziet er erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Zou ik winnen, weinig kans met zoveel reacties, maar zou ik winnen dan wil ik wel heel erg graag een echte Elisanna!!!
    Zelf ga ik hem natuurlijk ook proberen te maken, enorm bedankt voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Zooo mooooi. Ik zou het zelf graag proberen, maar ga wat vals spelen, ik ga meedoen voor nummer 1 en dan de kunst afkijken ;->

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Amai, ik ben er niet alleen die hier belangstelling voor heeft. Ik hebe dit weekend mijn eerste Elisanna clutch gemaakt en dat ging lekker. Ten gepaste tijde komt ze nog op mijn blog want het is een cadeautje. Ik doe graag mee aan deze Give-away. Ik kies voor het DIY pakket omdat ik het heel leuk vind om zelf aan de slag te gaan. Na een drukke werkdag en alles aan de kant te hebben in het huishouden is het mijn manier om te ontspannen en het is dan leuk om iets zelf gemaakt te hebben.
    Dankjewel ook voor de tutorial, misschien dat ik deze ook al uitprobeer nog voor de verloting van de Give-away. Maar de give-away is alleen al leuk voor het mooie stofje.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Ooooh, wauw!
    Ik zou graag meedingen voor het pakketje :D
    Ga ik meteen mijn rimpelkunsten oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Wat ben ik blij met het patroon. Was van plan om het zelf eens te proberen, maar nu kan ik gewoon jou instructie volgen. Die van jou zien er één voor één schitterend uit. Ik zou dan ook gaan voor nummer 1, dan heb ik mooi vergelijkingsmateriaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Ik probeer deze zeker nog eens uit, maar zou er toch ook graag ééntje van jouw hand winnen. Een extra cadeautje onder de kerstboom...

    BeantwoordenVerwijderen
  146. nummer 1 graag, eentje van jou, want ze zijn zo mooi!!! Verslevende blog hoor!!

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Oh, zo'n afgewerkt tasje zou ik wel fijn vinden! vooral wegens gebrek aan tijd en nog zooooooooveel dat ik wil maken! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  148. super leuk! alvast bedankt voor het patroon en handleiding. Ik ding graag mee naar pakketje 2. nr 1 is wel lekker makkelijk maar met pakketje 2 kan ik zelf aan de slag! En dat is LEUK!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Bedankt voor de tutorial! Ik doe graag mee voor een clutch door jou gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Ik ga voor de origineel genaaide 'elisanna' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Elke De Croock26 november, 2012

    ik ga volledig voor pakketje 2, sinds ik ben beginnen naaien, is mijn huishouden toch al een puinhoop en een hoopje strijk meer of minder ... Ik wil het zelf doen !!
    Groensels en zoensels
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Ja, hier ook een te lange to-sew-lijst voor anderen.... dus waag ik een kans op een kant-en-klare clutch van jou voor mezelf. Kan niet beter....

    BeantwoordenVerwijderen
  153. 14 december zeg je? Dat moet nog lukken om met het zelfmaakpakket aan de slag te gaan voor een nieuwjaarsgeschenkje. Optie 2 dus, wat mij betreft.
    Anyway, ik ga het toch maken hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Toffe give-away. Ik ga voor nummer 2: zelf doen is toch nog steeds net iets leuker :).

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Leuk zeg, mijn To-Do-lijstje is al zo lang, dat ik graag meedoe voor nummertje 1, kan 'k 'm vlug gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Heel mooi! En er zijn er precies nog die dat vinden ... ik waag toch graag mijn kans, hopla!

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Een afgewerkt exemplaar, daar ding ik graag voor mee.
    Jouw naaisels zijn altijd prachtig!

    De handleiding volg ik dan later een keertje
    om mijn lapjes verzameling weg te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Leuk! Heb al een uitgeknipt exemplaar klaarliggen voor onder de kerstboom maar eigenlijk feitelijk zou ik ook wel eens zo eentje cadeau willen krijgen. Ik doe dus mee voor nummertje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Ik doe graag mee voor nr 1. Een vroeg kerstpresentje voor mezelf.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  160. ik doe graag mee voor optie 2, dan kan ik eens lekker voor mezelf aan de slag gaan en van dat bloemetjesstofje word ik op slag vrolijk

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Oh tof zeg! Ik ga voor optie 1, want ga niet zo lang kunnen wachten om er zelf aan te beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Leuk dat je dit patroon met ons wilt delen. Hij komt op mijn lijstje to do te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Wat mooi weer! Bedankt voor het patroon! Ik doe graag mee aan je give away voor nummer 1, een kant en klare. Mocht ik het niet winnen dan ga ik met het patroon in mijn hand wel op zoek naar iemand die het voor me wil en kan doen, haha.

    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Al 173 reacties... ik doe ook heel graag mee voor nr 1... heel veel dank voor patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Zo moeilijk kiezen! Is allebei natuurlijk leuk.
    Doe maar nummertje 1. Maar een DIY is ook goed hoor!
    Gertje

    BeantwoordenVerwijderen
  166. ik ben 175!!! wow zotjes!!!

    Ook al begin ik stilaan mijn machien meer en meer te kennen lijkt het hapklare model wel te lachen naar me...

    Maar we gaan toch voor optie 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  167. omdat mijn nieuwste spruit zoveel tijd van mij vraagt, ga ik voor nr 1

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Hallo
    eigenlijk zou ik moeten gaan voor optie 2, maar met beebje 2 dat er echt elk moment aankomt gata elk naaimoment nu naar doopsuikerverrassingen en kruippakjes :) En mezelf eens verwennen mag nu ook wel eens, dus jouw afgewerkte clutch is hier erg welkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Leuk! Voor mij graag nummertje één!

    BeantwoordenVerwijderen
  170. joepie, de kans om een echte elisanna in huis te halen!
    ik doe graag mee voor optie 1
    en optie 2 ga ik dit weekend zelf proberen zie. (maar als het mislukt heb ik misschien nog een optie 1 als reserve)

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Ik doe graag mee maar zou het graag zelf proberen dus optie 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Oh leuk zeg! Voor mij graag optie 2 (dan heb ik een goed voorbeeld voor als ik het ooit zelf nog wil proberen... :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  173. geef mij maar nr 1 , dan kan ik eens op mij leeg gat zitten :-) eindelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Met héél veel plezier zal ik nr 1 hier verwelkomen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  175. leuk, optie 2 graag (en dan maar hopen dat er ook een potje tijd bij komt)

    BeantwoordenVerwijderen
  176. knap! Is een leuke uitdaging maar ook mijn to sew-lijstje is al zooooo lang dus ik verkies het afgewerkte exemplaar!

    http://bengels.tmedia.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Omdat de tijd aan mij ontbreekt de laatste tijd, en ik graag meer zou naaien dan dat ik momenteel kan, toch maar optie 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  178. Hoi Sofie, wat een leuk kadootje heb je hier weer staan.
    Bij deze reactie nr. 189 (pffff). Een kant en klaar exemplaar zou fantastisch zijn, optie nr. 1, mocht ik niet zoveel geluk hebben kan ik altijd nog aan de slag met je duidelijke uitleg en patroon. Dank je wel!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  179. heel mooi, voor mij ook optie 1. bedankt ook weer voor het patroon en de uitleg . groetjes anneleen vlayen

    BeantwoordenVerwijderen
  180. superleuk, alvast bedankt voor het patroontje. Heel graag wil ik meedoen, 1 is ideaal! en 2 is alvast een mooie opstart om het zelf te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  181. Zo schoon! Ik ga voor pakje 1! En met deze blogpagina doe ik binnenkort ook zelf een poging.
    Groetjes en bedankt alvast:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  182. oh, ik doe mee! en ik ga voor pakje 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  183. Millegrijs slechts 193 mogelijke winnaars voor u, da's hier gelijk de lotto ;) Maar ik waag toch graag mijn kans voor numero uno, gewoon omdat ik graag een echte elisanna in huis zou hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  184. Zeker nog niet de laatste van de rij, maar zet me er maar bij! En ik zie zo' n door jou afgewerkte clutch wel zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Supercool!! :D Optie 2 zie ik wel zitten, zo kan ik zelf eens proberen zo'n mooi zakje te maken...
    Groetjes Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Ooh zo mooi! Optie 1 wil ik wel :-).
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  187. Waaw! Ik ga toch voor optie 2, kan ik het zelf eens proberen :D
    Groetjes, Elisa

    BeantwoordenVerwijderen
  188. Uberschattig zou mijn zusje zeggen :-) ik ben sinds twee weken bezig en volg je blog vanaf de eerste dag dat ik mijn naaimachine heb. Ondertussen heb ik al het zakdoekzakje, De portefeuille en een omkeerbare boodschappentas gemaakt! Je ziet, ik ben lichtjes verslaafd ;-) met optie 2 zou ik mijn zusje voor haar verjaardag een handgemaakte clutch kunnen maken... Bedankt voor de inspiratie en de duidelijke uitleg bij je tutorials. X Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  189. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  190. Onder het motto: ik doe (probeer) het zelf, ga ik graag voor nummer 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  191. Ik doe ook heel graag mee voor nummer twee!
    Maar het allerliefste zou ik eens een keer aan uw keuken tafel aanschuiven en wat babbelen en ondertussen wat uit onze handen laten rollen!
    Wie weet?
    Wat het leven ons nog brengt!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  192. Wat maak je toch zo'n wauw-tasjes...
    Natuurlijk wil ik het kant en klare tasje, maar ik ding mee naar het doe het zelf pakketje...Ik kan me er dan aan wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  193. Tof! Ik ben nog maar net aan het naaien geslaan, maar met zo'n goede uitleg kan het niet anders dan dit ik het tot een goed einde breng. Optie 2 dus, zo leer ik nog een beetje bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  194. Ook ik wil mijn kans wagen voor de DIY kit... Nr 2 dus.. Voor de uitdaging ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  195. Bedankt voor de handleiding! Aangezien ik voor een paar maanden zonder naaimachine zit nu, zou zo'n mooi kant en klaar exemplaar heel welkom zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  196. ohhhhh, nummer 1 graag wegens tijdsgebrek :-) Zo'n super giveaway en zo'n prachtig stofke. En nu ga ik wat duimen dat ik win :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  197. Alweer zo'n leuke give away! Ik het het tasje graag zelf eens willen maken dus ik ga voor optie 2! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen