dinsdag 28 februari 2012

Vink with Pink

De Vinktas.  Ik zag ze hier voor het eerst en ging meteen eens kijken op de flickr pagina van Vink.  Want daar vind je de uitleg, kort en krachtig. 
Bij Pauli zag ik op de restjestafel een grote donkerbruine dikke lap stof liggen, 100%wol.  Voor een spotprijs, want er zaten hier en daar ook een paar fouten in.  Fouten die amper zichtbaar waren met het blote oog.  Dus hup, mee naar huis, die dikke lap stof.  Meestal als ik stof koop, heb ik niet echt een vooropgesteld plan van wat ermee te doen.  Maar hierbij had ik het wel, het zou een Vinktas worden,  want die vraagt wel om een beetje stevigheid.  Bij dezelfde stoffenwinkel nam ik ook de ruitjesstof mee, die ik zou combineren met de wollen stof.  En tot slot nog een lang stuk felroze tassenband erbij, gekocht op het stoffenspektakel.


Dan het werk.  Patroon overtekenen: ok - knippen: ok - voering naaien: ok
En dan de wollen delen in elkaar steken.  Zonder boventransportvoet was het me nooit gelukt denk ik.  Mijn machine maakte zelfs daarmee af en toe vreemde geluiden, geluiden die je liever niet hoort komen uit een gebruiksvoorwerp dat je dagelijks 'nodig' hebt.  Bij momenten dacht ik dat het ding het ging begeven, als ik me door drie lagen dikke wollen stof doorworstelde.  Maar het ging.  Hier en daar heb ik de tas nog eens extra doorstikt, voor de stevigheid, en om de stof goed op zijn plaats te houden.  Bovenaan werkte ik het geheel af met een resem ruwe stiksels, in felroos, goed contrasterend met de bruine stof. 


En de tas, die werkelijk megagroot is, ging mee, op reis.  Ik heb ervan genoten, al mijn persoonlijke 'spullen-die-ik-nodig-heb-onderweg' vonden er hun plaats in, samen met sjaals, mutsen en wanten van de hele kroost.  Ja, ik ben weer een tas een rijker, en ik ben er wreed content mee. Dank-je-wel, Vink!

45 opmerkingen:

  1. Wat een megamooie tas! Echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toffe kleuren! De Vink tas staat hier ook al eventjes op het lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waw! Echt prachtig! Die kan zó in de winkel...direct uitverkocht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie combinatie van stoffen en kleuren! echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan mij voorstellen dat je er erg content mee bent. Prachtige kleurencombinatie! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Mooi gemaakt, naar pauli moet ik precies ook eens voor stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Elisanna, supermooi! Die wil ik zeker ook eens uittesten. De kleurencombinatie is ook knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh, hij is goed zeg!! Maar dan moet je denk ik wel een wat enthousiastere naald in je masjien stoppen!
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een zeer prachtige tas! Op deze ben ik toch wel een beetje jaloers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooie tas, precies eentje die ik ook eens moet proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. toffe tas, ga ik ook eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk erg goede combi!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou zelf niet zo gauw voor bruin hebben gekozen, maar in de combi met roze is het echt prachtig! Veel plezier er van. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi en dat felroze tassenband is er echt geweldig bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh zeg zo een schoontje! echt supermooi! ziet er meeeeeega^praktisch uit ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw ! Wat een vinktas ! Een knaller ! Ze staat hier ook sowieso op mijn to do lijstje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow! Jij weet toch altijd te inspireren!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt mij dat ik toch dringend Pauli met mijn eerste bezoekje moet gaan vereren, maar jij bent het natuurlijk die een lap stof van de restjestafel in een meesterwerk omtovert!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw! Die is echt super tof. Stijlvol met een leuke, kleurige aanvulling! Komt ook op mijn to-do lijstje! Je zet wel een hoop mensen aan het werk met je creaties;-)
    Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is ook een geweldige kleurencombinatie die je gebruikt hebt :-) Ik ga eens kijken bij Vink, ik heb ook nog wat stevige stoffen op zolder liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel knap. Ik heb een tas op het programma staan. Misschien dat het toch wel deze wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Supermooi! Ik heb ook een tas gemaakt in die kleurencombinatie, maar spijtig genoeg is die wat te groot uitgevallen...
    Echt knap, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schoon! Ik twijfel tussen dit model en deze van happy in red voor op de trein ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn twee leuke tassen, maar verschillen qua grootte enorm. Deze is echt heel groot, terwijl die van happy in red een stuk kleiner is, maar wel heel praktisch. Het zal er een beetje van afhangen hoeveel je meeneemt op de trein;)

      Verwijderen
    2. Niet zoveel, een boek, ipod, ontbijt, ... Zal er nog wat over nadenken :-)

      Verwijderen
  24. Prachtig, lijkt me erg handig omdat ze redelijk groot is, je combinaties zijn ook enorm mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow wat een mooie tas! En wat een super stofcombi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ze is geweldig hé die Vink-tas! Ik gebruik ze ook constant. Binnenkort hier ook nog wat meer exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen