dinsdag 26 april 2011

we gaan naar het strand....

... binnen 3 maanden.  En we kunnen maar beter goed voorbereid zijn! 
Ik ben niet zo'n grote strandzitter, voor even is dat ok, maar lang houd ik het er niet uit.  En voor dat 'even strandzitten terwijl de kinderen putten graven' wil ik mijn hoogst noodzakelijk strandgerief meehebben:  enkele goede leesboeken, zonnecrème en mijn zonnebril.  Meer heb ik daar niet voor nodig (ervanuit gaande dat de aangepaste kledij al aan is en een badlaken en strandstoel al aanwezig zijn op het strand)....

Dus ... ik maakte een strandtas, een toiletzak en een zonnebrilhoesje. Bij nader inzien kan ik misschien ook een bijpassend gsm-hoesje gebruiken, een gsm is altijd handig op het strand, om manlief (die straks ook naar het strand komt) de opdracht te geven nog wat drank en lekkers mee te nemen... Dus dat gsm-hoesje wordt nog gemaakt, ik heb er nog drie maanden de tijd voor....



Link naar de gebruikte handleidingen:  strandtas (150% uitvergroot), toiletzak en brillenzakje
Gebruikte stoffen: bloemenstof uit een klein winkeltje waar ze stof aan 2 euro/m verkopen (een ontdekking van een leuvens stiksel madam), bruine buitenstof IKEA MINNA, witte voering IKEA LENDA

21 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk, en het ziet er super afgewerkt uit. Mijn complimenten voor dit setje. OOk een goede combinatie van stofjes. Zou ik zo kado willen krijgen op mijn verjaardag... maar ja.ik ben in de winter jarig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, supertof! Echt mooi gemaakt, daar hoef jij je niet mee te schamen op t strand! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supercombi! En dat stofje: heerlijk retro! Kan je toch nog wat langer genieten op het strand misschien.
    En je handleidingen zal ik ook wel eens gebruiken!

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wahhh ik vind hem zoo mooi!! echt ongelofelijk!
    Zo één wil ik ook dolgraag!
    Wil je verklappen van waar in Leuven de retrostof komt? groeties!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOH, WAUW! Wat mooi! Ik ben verliefd op de gebloemde stof en ik vind de set echt geweldig.
    Een strandtas staat ook nog op mijn lijstje om te maken. Maar ik kan maar niet kiezen welke model. Maar gezien de spullen die wij meeslepen naar het strand, zou een tweede strandtas geen overbodige luxe zijn. Dat komt dan op zich wel weer goed uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Achach, wat een mooi stofje, jammer dat ik zo ver van Leuven weg woon... En 3 maanden? Ik lag afgelopen vrijdag al met de kids op het strand!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh, wauw, hoe schoon! 't is dat ik zelf niet zo'n strandhanger ben (en geen kindjes heb om bij te moeten blijven), maar anders was ik waarschijnlijk al bezig geweest om der ook eentje te maken, zo'n setje. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb je nog veel stof over? Dan kan je ook nog een strandlaken en een kussentje maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon schoon! En waar is dat dat je stof aan 2 euro kan kopen??? Daar ben ik wel benieuwd naar en t is zo een schoon stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @elinemien en mlle belle: de link naar de winkel is toegevoegd in het bericht. Het is eerder een 'behang-winkel', maar achterin liggen rollen stof aan 2 euro. Nu is er wel niet veel meer, door werken in de buurt is de winkel heel moeilijk bereikbaar, maar er zou na de werken weer nieuwe stof binnenkomen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gave stof!! En mooie spulletjes gemaakt zeg!
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, helemaal klaar voor de zon! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. knap hoor. en leuk dat alles zo bij elkaar past.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Man zo mooi seg! Waaw, ik hou echt van uw mooie naaisels altijd mooie stofjes en vooral zon netjes afgewerkt seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een leuke strandtas. Als het weer zich zo verder zet dan zal deze zeker nog van pas komen tijdens de vakantieperiode :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey, ik ontdek net je blog. Wat een mooie, inspirerende spulletjes maak je!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super! Ik heb ook nog plannen om een strandtas te maken en deze lijkt me perfect! Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wow deze is echt waaaaw, zo retro zeg! leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waaaw! Allemaal even mooi! Ook leuke inspiratie, ik heb 2 (kleine) lappen van dat retro-stofje liggen, misschien wordt het ook wel een nieuwe toiletzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een supermooi setje zo!

    BeantwoordenVerwijderen